Warszawa coraz bardziej staje się miastem cyfrowym, między innymi dzięki projektowi Cyfrowa Warszawa, który do końca roku 2024 będzie prowadziło Stowarzyszenie Youth Human Impact. Inicjatywa ta ma na celu uproszczenie codziennych spraw mieszkańców i poprawę jakości życia w stolicy. Dzięki rozwojowi technologii i aplikacji mobilnych, warszawiacy mogą załatwiać wiele spraw urzędowych online, bez konieczności wizyty w urzędach. Przykładem są mObywatel czy aplikacja Moja Warszawa, które umożliwiają dostęp do lokalnych informacji, płatności za parkowanie, a nawet zgłaszanie drobnych usterek w przestrzeni miejskiej i o których będziemy uczyć się podczas realizacji I fazy projektu czyli kilku warsztatach stacjonarnych i online.

Zadanie publiczne finansowane jest ze środków miasta stołecznego Warszawy.

W projekcie zaplanowano: 

  • Warsztaty stacjonarne – w dniach 23 i 24 listopada stacjonarnie w Warszawie;
  • Warsztaty online – między 25 a 30 listopada br. ;
  • Grę miejską po Warszawie – dokładniej zwiedzimy warszawską dzielnicę Śródmieście, realizując gry i quizy przygotowane przez uczestników warsztatów;
  • Galę podsumowującą na której omówimy realizację gry miejskiej oraz obejrzymy jej podsumowanie.

Cyfrowa Warszawa to także krok w stronę ekologii – mobilne bilety, płatności bezgotówkowe czy inteligentne zarządzanie ruchem pomagają zmniejszać zużycie papieru i ograniczać korki. 

LINK REKRUTACYJNY: https://forms.gle/JZDrUYJWP8w6Mg5N6

Cele Projektu:

  1. Warsztaty stacjonarne dla mieszkańców
    Zorganizowane zostanie 5 warsztatów stacjonarnych, w których udział weźmie 20 osób zamieszkujących Warszawę, w wieku od 18 do 65 lat. W czasie tych zajęć uczestnicy będą zdobywać praktyczne umiejętności, poznawać miejskie aplikacje, systemy informacyjne oraz podstawy korzystania z kodów QR, co ułatwi im pełniejsze korzystanie z e-usług miejskich.
  2. Warsztaty online i tworzenie gry miejskiej
    Dla tej samej grupy osób przygotowane zostanie także 5 warsztatów online, na których uczestnicy będą współpracować nad stworzeniem gry miejskiej. Będą wspólnie opracowywać zasady gry, tworzyć punkty kontrolne z kodami QR oraz quizy, które wzbogacą miejską przestrzeń o cyfrowe elementy edukacyjne i rozrywkowe.
  3. Podnoszenie kompetencji cyfrowych
    Projekt zakłada konkretne efekty edukacyjne, takie jak:
    • Wzrost wiedzy o miejskich aplikacjach, by uczestnicy sprawnie korzystali z cyfrowej administracji miejskiej i dostępnych informacji publicznych.
    • Cyberbezpieczeństwo i ochrona danych osobowych – podniesienie wiedzy, by użytkownicy mieli świadomość zagrożeń oraz odpowiednio chronili swoje dane.
    • Obsługa aplikacji miejskich – wzrost wiedzy w zakresie instalacji, konfiguracji oraz użytkowania aplikacji służących zarządzaniu transportem, zdrowiem i rekreacją.
    • Kody QR w inicjatywach społecznych – chcemy pozwoli aby uczestnicy samodzielne tworzyli i nauczyli się wykorzystywać kody QR w działaniach społecznych.
  4. Gra Miejska dla szkół i seniorów
    Integralną częścią projektu będzie organizacja gry miejskiej, w której udział weźmie aż 500 uczniów warszawskich szkół ponadpodstawowych oraz minimum 50 seniorów. Gra miejska posłuży edukacji, integracji pokoleń i zaangażowaniu mieszkańców różnych grup wiekowych we wspólne działanie.
  5. Wzmacnianie integracji międzypokoleniowej
    Wspólne warsztaty, gra miejska oraz aktywności online mają sprzyjać integracji międzypokoleniowej, budując więzi między młodszymi i starszymi mieszkańcami miasta.
  6. Podsumowanie i gala kończąca projekt

Na zakończenie projektu odbędzie się gala finałowa, podczas której zostaną przedstawione osiągnięcia uczestników oraz rozegrana zostanie ostatnia edycja gry miejskiej, przewidziana dla około 600 osób. Gala będzie także okazją do podsumowania rezultatów i zaprezentowania efektów, jakie przyniosła „Cyfrowa Warszawa”.

    Zapraszamy do udziału!

    Skip to content