Projekt „Past Impulse Unification” był dla każdego uczestnika ciekawym i uczącym przeżyciem. Zdobyliśmy sporą wiedzę na temat upadku komunizmu na obszarach Polski i Litwy oraz przybliżyliśmy sobie czasy istnienia Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Nikt nie zdawał sobie sprawy jak odmienne informacje i zdania mamy na dane tematy,
W ciągu projektu mieszkaliśmy w hostelu „Chopper”. Spanie we wspólnych pokojach przybliżyło obie grupy do siebie. Śniadania robiliśmy wspólnie lub były zapewnione przez obsługę naszego hostelu. Obiady jadaliśmy w barze „Misz-Masz” który znajdował się zaledwie 3 minuty drogi od naszego noclegu co bardzo pomagało nam zaoszczędzić czas.
Oficjalne rozpoczęcie projektu odbyło się na wyspie Piasek. Wspólnie omówiliśmy jak będą wyglądać nasze działania i obowiązki. Każdy uczestnik mógł zasugerować jedną zasadę projektu, której musieli się trzymać inni. Rozpoczęliśmy również kilka gier, które trwały aż do końca projektu. W taki sposób błyskawicznie minął nam pierwszy dzień projektu.
Opera, Pomnik Anonimowego Przechodnia, Sky Tower oraz Polinka? Właśnie tak wyglądał drugi dzień naszych działań. Mieliśmy szczęście, że pogoda nam dopisała gdyż tego dnia mieliśmy sporo chodzenia po mieście. Najciekawszym aspektem tego dnia była wizyta w budynku wrocławskiej Solidarności i rozmowa z Panem Krzysztofem Grzelczykiem który przybliżył nam swoją historią czasy zmian ustrojowych w Europie Wschodniej.
Trzeci dzień prowadzony był przez naszych rówieśników z Litwy. Uczyli oni nas śpiewać swoich piosenek oraz przygotowali kilka specjałów kuchni litewskiej. Czas minął nam na wspólnych rozmowach na temat naszych krajów. Doszliśmy do wniosku, że największa różnicą między naszymi narodami jest język.
Pogoda nam nie dopisała czwartego dnia, lecz to nam nie przeszkadzało w realizacji naszych celów. Na początku dnia odwiedziliśmy pomnik Rotmistrza Pileckiego i przybliżyliśmy litewskiej grupie jego postać. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie muzeów. Pierwsze było Muzeum Militariów. Wszystkich zafascynowała broń jaką posługiwano się na przestrzeni ostatnich wieków. Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego nie ustępowało temu pierwszemu pod względem eksponatów. Na koniec dnia udaliśmy się do ogrodu botanicznego by porozmawiać na temat naszych refleksji odnośnie projektu.
Pomnik Pomarańczowej Alternatywy był naszym głównym celem dnia piątego. Spędziliśmy większość dnia na grze miejskiej pieczołowicie przygotowanej przez dwójkę polskich uczestników wymiany. Była to wspaniała rozrywka która nie tylko bawiła ale także uczyła nas i mieszkańców Wrocławia których zachęciliśmy do udziału.
Gdy nastał dzień szósty, powoli czuliśmy że nasza wymiana dobiega końca. Jednak to nas motywowało by jak najlepiej wykorzystać ten czas który nam został. Z rana odwiedziliśmy Panoramę Racławicką która jest znana każdemu Polakowi i przybliżyliśmy jej historię grupie litewskiej. Resztę dnia spędziliśmy na rozmowach i działaniach związanymi z tematyką Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Pod wieczór wybraliśmy się na przepiękny pokaz fontann multimedialnych.
Ostatniego dnia rano odwiedziliśmy Zamek Królewski, w którym poznaliśmy historię miasta Wrocław. Później każdy nas zabrał się za pakowanie swoich bagaży, gdyż powrót zbliżał się nieubłaganie.
Pożegnanie nie obyło się bez łez. Była to dla nas wszystkich najtrudniejsza część naszej wizyty we Wrocławiu. Wszyscy mają nadzieję, że jeszcze kiedyś się zobaczymy , ponieważ takich znajomości się nie zapomina . Może będzie to na następnym projekcie ?